============================================================================== Card Rulings Summary (CHANGES ONLY) Updated 2003/06/19 ============================================================================== - - * - * - A - * - * - - Accelerated Mutation: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 Adventurers' Guildhouse: + Note - Also see Bands with Other, Rule A.9. + 注意 - 他の〜とのバンド、{Rule A.9}も参照。 Ageless Sentinels: + It becomes both creature type Giant and creature type Bird. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Once it stops being a Wall, it can attack normally. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Note - Also see Walls, Rule K.27. + これは巨人(Giant)と鳥(Bird)の両方のクリーチャー・タイプになります。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 壁(Wall)でなくなったら、通常通り攻撃することができます。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 注意 - 壁、{Rule K.27}も参照。 Alpha Status: + It counts each creature once if that creature shares at least one creature type with the enchanted creature. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Note - Also see Coat of Arms. + エンチャントされているクリーチャーと最低1つ共通のクリーチャー・タイプを持つクリーチャーについて、それぞれ1回だけ数えます。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 注意 - 《旗印/Coat of Arms》も参照。 Ancient Ooze: + You add up the converted mana cost of all other creatures you control. Remember that tokens and face-down creatures have a cost of zero. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + あなたがコントロールしている他のすべてのクリーチャーの点数で見たマナ・コストを合計します。トークンや裏向きのクリーチャーのマナ・コストは0であることに注意してください。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 Astral Steel: + Note - Also see Storm, Rule A.35. + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Aven Liberator: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + Note - Also see Protection, Rule A.31. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 + 注意 - プロテクション、{Rule A.31}も参照。 - - * - * - B - * - * - - Brain Freeze: + Note - Also see Storm, Rule A.35. + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Break Asunder: + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 Butcher Orgg: + You can choose to assign damage normally to the blocking creature(s) or to the defending player if there were no blockers assigned. [D'Angelo 2003/06/14] + If you choose to use the ability to divide up the damage (and there is at least one point of damage to be assigned), you must choose at least one creature or the defending player, and cannot choose more total creatures and players than the amount of damage being assigned (minimum 1 point per player or creature). [DeLaney 2003/05/19] + 通常通りブロック・クリーチャーにダメージを割り振ることもできますし、ブロックされなかったかのように防御側プレイヤーだけにダメージを割り振ることもできます。[D'Angelo 2003/06/14] + ダメージを割り振る能力を使用することを選んだ場合(そして割り振ることのできるダメージが最低1点はあるとき)、ブロック・クリーチャーか防御側プレイヤーを最低でも1つ選ばなければなりません。割り振るダメージよりも多くのクリーチャーやプレイヤーを選ぶことはできません(プレイヤーやクリーチャーには最低1点のダメージを割り振らなければなりません)。[DeLaney 2003/05/19] - - * - * - C - * - * - - Cabal Conditioning: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 Cabal Interrogator: + Note - Also see X Costs, Rule K.28. + 注意 - Xコスト、{Rule K.28}も参照。 Call to the Grave: + The sacrifice during upkeep is not optional. [Scourge FAQ 2003/05/30] + アップキープ中の生け贄は強制です。[Scourge FAQ 2003/05/30] Chartooth Cougar: + Note - Also see Landcycling, Rule A.25. + 注意 - 土地サイクリング、{Rule A.25}も参照。 Claws of Wirewood: + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 Coast Watcher: + Note - Also see Protection, Rule A.31. + 注意 - プロテクション、{Rule A.31}も参照。 Consumptive Goo: + If the target creature is not a legal target when the ability resolves, then this creature does not get a counter. [Scourge FAQ 2003/05/30] + If it targets itself, it gets both -1/-1 and the +1/+1 counter during resolution. Since state-based effects (like being at zero toughness) are not checked until resolution is done, it does not die. [Scourge FAQ 2003/05/30] + 能力の解決時に対象のクリーチャーが不正になった場合、カウンターを得ません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + これ自身を対象にとった場合、-1/-1の修正と+1/+1カウンターを解決時に両方得ます。状況起因効果(0点のタフネスを持つクリーチャーは墓地に置かれる)は解決が終わるまでチェックされませんから、これは死にません。[Scourge FAQ 2003/05/30] - - * - * - D - * - * - - Day of the Dragons: + The removed cards are face up when out of the game. [Scourge FAQ 2003/05/30] + The removed cards return to play face up. [Scourge FAQ 2003/05/30] + When this card leaves play, it looks for creatures of type Dragon. If any of your counters have changed creature type away from Dragon, they will not be removed. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Note - Also see Token Creatures, Rule K.25. + ゲームから取り除かれたカードはゲーム外に置かれたときに表向きになります。[Scourge FAQ 2003/05/30] + ゲームから取り除かれたカードは表向きで場に戻ります。[Scourge FAQ 2003/05/30] + このカードが場を離れたとき、クリーチャー・タイプがドラゴン(Dragon)であるクリーチャーをチェックします。トークン・クリーチャーのタイプがドラゴン(Dragon)でなくなっている場合、それはゲームから取り除かれません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 注意 - トークン・クリーチャー、{Rule K.25}も参照。 Decree of Annihilation: + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 Decree of Justice: + The two X's in the mana cost mean that you pay 2 mana (above the {2}{W}{W} base cost) for each token you want to create. [Scourge FAQ 2003/05/40] + When you cycle this card, the last ability triggers. When that ability resolves, you choose a value of X and pay it during resolution. [Scourge FAQ 2003/05/30] + You can play this with X=0. [D'Angelo 2003/06/07] + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + Note - Also see Token Creatures, Rule K.25. + Note - Also see X Costs, Rule K.28. + マナ・コストにある2つの{X}は、出したいトークン1個につき(基本のコストの{2}{白}{白}に加えて)2マナが必要だという意味です。[Scourge FAQ 2003/05/40] + このカードをサイクリングしたとき、最後の能力が誘発します。解決時に、Xの値を決めてマナを支払います。[Scourge FAQ 2003/05/30] + X=0でプレイできます。[D'Angelo 2003/06/07] + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 + 注意 - トークン・クリーチャー、{Rule K.25}も参照。 + 注意 - Xコスト、{Rule K.28}も参照。 Decree of Pain: + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 Decree of Savagery: + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 Decree of Silence: + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 Dimensional Breach: + Each player chooses which one of their removed cards to return during each of their upkeeps. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Remember that the returned creature just came under your control, so it cannot attack until you start a turn with it under your control. [Scourge FAQ 2003/05/30] + それぞれのプレイヤーが、自分のアップキープの間に、取り除かれた自分のカードのうちから戻すものを決めます。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 戻ったクリーチャーは、自分のコントロールの下で場に出ます。あなたがターンの開始時からコントロールしていない限り、攻撃やタップがコストに含まれる能力をプレイできないことに注意してください。[Scourge FAQ 2003/05/30] Dispersal Shield: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 Dragon Breath: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 Dragon Fangs: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + Note - Also see Trample, Rule A.37. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 + 注意 - トランプル、{Rule A.37}も参照。 Dragon Mage: + All players discard, not just the player that was damaged. [Scourge FAQ 2003/05/30] + すべてのプレイヤーがカードを捨てます。ダメージを与えられたプレイヤーだけではありません。[Scourge FAQ 2003/05/30] Dragon Scales: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 Dragon Shadow: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + Note - Also see Fear, Rule A.17. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 + 注意 - 畏怖、{Rule A.17}も参照。 Dragonstalker: + Note - Also see Protection, Rule A.31. + 注意 - プロテクション、{Rule A.31}も参照。 Dragonstorm: + A "Dragon card" is a creature card of creature type Dragon. The name of the card is not looked at. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Note - Also see Storm, Rule A.35. + 「ドラゴン・カード」とはクリーチャー・タイプがドラゴン(Dragon)であるクリーチャー・カードのことです。カード名はチェックしません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Dragon Tyrant: + Note - Also see Double Strike, Rule A.13. + Note - Also see Trample, Rule A.37. + 注意 - 二段攻撃、{Rule A.13}も参照。 + 注意 - トランプル、{Rule A.37}も参照。 Dragon Wings: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 - - * - * - E - * - * - - Edgewalker: + It only reduces the cost of a Cleric if there is {W} or {B} in the mana cost. If there is no white then it does not remove {W}, and if there is no black then it does not remove {B}. [Scourge FAQ 2003/05/30] + If you have more than one of these in play, the cost reduction is cumulative. [Scourge FAQ 2003/05/30] + クレリックのマナ・コストに{W}か{B}が含まれる場合に、そのコストのみを減少させます。白マナが含まれていなければ{W}を減少させることはありませんし、黒マナが含まれていなければ{B}を減少させることはありません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + あなたがこれを2体以上場に持つとき、コスト軽減は累積します。[Scourge FAQ 2003/05/30] Elvish Aberration: + Note - Also see Landcycling, Rule A.25. + 注意 - 土地サイクリング、{Rule A.25}も参照。 Enrage: + Note - Also see X Costs, Rule K.28. + 注意 - Xコスト、{Rule K.28}も参照。 Eternal Dragon: + Note - Also see Landcycling, Rule A.25. + 注意 - 土地サイクリング、{Rule A.25}も参照。 - - * - * - F - * - * - - Faces of the Past: + You either tap all of them or untap all of them. You cannot tap some and untap others. [Scourge FAQ 2003/05/30] + You choose whether to tap or untap during resolution. [Scourge FAQ 2003/05/30] + すべてタップするか、すべてアンタップするかのどちらかです。何体かをタップしてそのほかをアンタップするということはできません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 解決時にタップするかアンタップするかを決めます。[Scourge FAQ 2003/05/30] Fastbond: + Text(ABU/RV+errata): You may play as many lands as you choose on your turn ; Whenever you play a land other than the first land of the turn, ~this~ deals 1 damage to you. [Oracle 2003/05/19] + You take damage when you play a land using the "play a land" action. Such an action can be your regular "play a land", one enabled by Fastbond, or ones enabled through other effects, such as Storm Cauldron. [DeLaney 2003/06/14] + You do not take damage when you "put a land into play" through the effect of a spell or ability. [DeLaney 2003/06/14] + これは通常の「土地のプレイ」、《Fastbond》によるもの、あるいは《嵐の大釜/Storm Cauldron》をはじめとする他の効果からのような、「土地をプレイする」ことで土地をプレイしたときにダメージが与えられます。[DeLaney 2003/06/14] + 呪文や能力で「土地を場に出す」ときには、ダメージは与えられません。[DeLaney 2003/06/14] Fierce Empath: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 Final Punishment: + Damage that is prevented does not count toward the total. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Worship does not prevent damage. It causes some damage to be unable to lower your life total. So any damage rendered useless by Worship was still dealt and is counted. In addition, Worship does not prevent loss of life, so the loss of life from this card bypasses Worship. [Scourge FAQ 2003/05/30] + 軽減されたダメージは数えません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 《崇拝/Worship》はダメージを軽減しません。これはダメージがライフ総計を下げないよう作用するものですから、《Worship》によって意味のなくなったダメージでも、与えられたものであり数に入れます。もう一つ、《Worship》はライフの喪失を防ぎませんから、このカードからのライフの喪失は《Worship》を回避できます。[Scourge FAQ 2003/05/30] Force Bubble: + The effect does not "prevent" damage, it "replaces" it so the damage is neither dealt or prevented. [Scourge FAQ 2003/05/30] + If you take 6 damage at once, it will replace all 6 damage and put 6 counters on it. Then the second ability will trigger. Any additional damage you take before this ability resolves also results in counters, but once the ability resolves, this card is sacrificed. [Scourge FAQ 2003/05/30] + If you control more than one, each time you take damage you can decide which one replaces the damage, and that one replaces all of the damage. You cannot split the damage between them. [DeLaney 2003/06/14] You decide each time you take damage. Note that damage from multiple sources that happens at one time (such as combat damage) gives one choice, not one per source. [DeLaney 2003/06/14] + この効果はダメージ「軽減」ではありません。これは「置き換え」であり、ダメージは与えられませんが軽減もされません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 一度に6点のダメージを与えられた場合、これは6点のダメージ全部を置き換え、これの上に6個のカウンターを置きます。そして2行目の能力が誘発します。この能力が解決する前に与えられた追加のダメージはカウンターに置き換わりますが、この能力が解決したら、このカードは生け贄に捧げられます。[Scourge FAQ 2003/05/30] + あなたがこれを2枚以上コントロールしている場合、ダメージを与えられるたびにどれがダメージを置き換えるかを決めることができます。そして選んだものがダメージすべてを置き換えます。これらの間でダメージを分割することはできません。[DeLaney 2003/06/14] あなたがダメージを与えられるたびに決めることができますが、(戦闘ダメージのように)一度に複数の発生源からのダメージが発生するときは、選択できるのは一つだけです。発生源ごとに選ぶことはできません。[DeLaney 2003/06/14] Forgotten Ancient: + Putting on a counter is optional. If you forget to do so, it means you chose not to do so. [D'Angelo 2003/06/07] + It does not get counters for copies of spells (as with Storm), just for spells that are actually played. [Scourge FAQ 2003/05/30] + You decide how many counters to move and where to move them when the ability resolves. [Scourge FAQ 2003/05/30] + The moving of counters is not a targeted ability. [Scourge FAQ 2003/05/30] + カウンターを置くことは選択式です。置くことを忘れたら、置かないことを選んだということになります。[D'Angelo 2003/06/07] + (ストームなどによる)呪文のコピーではカウンターを置くことはできません。実際にプレイされた呪文だけが有効です。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 解決時に、何個のカウンターをどれに置くのかを決めます。[Scourge FAQ 2003/05/30] Form of the Dragon: + If you life total was above 5 at end of turn, then you lose life to make your total 5. If it was less than 5, you gain life to bring it to 5. [Scourge FAQ 2003/05/30] + It sets your life total at the end of every player's turn, not just your own. [Scourge FAQ 2003/05/30] + ターン終了時にライフが5点以上だった場合、5点になるまでライフを失います。ライフが4点以下だった場合、5点になるまでライフを得ます。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 各プレイヤーのターン終了時にあなたのライフ総計を設定します。あなたのターンだけではありません。[Scourge FAQ 2003/05/30] Frontline Strategist: + The creature type is checked for "non-Soldier" at the time the damage would be dealt. If the creature that is dealing the damage is not in play, use its creature type right before it left play. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Note - Also see Morph, Rule A.29. + クリーチャー・タイプは、ダメージが与えられる時点で「兵士(Soldier)でない」かどうかをチェックされます。ダメージを与える時点でクリーチャーが場にいない場合は、場を離れる直前のクリーチャー・タイプを使います。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 - - * - * - G - * - * - - Gilded Light: + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 Goblin Brigand: + Note - Also see Must Attack or Block, Rule C.7. + 注意 - 攻撃やブロックの強制、{Rule C.7}も参照。 Goblin Psychopath: + The ability triggers when it attacks or block and resolves before combat damage is assigned. [Scourge FAQ 2003/05/30] This gives you a chance to possibly get rid of it before it hurts you. [D'Angelo 2003/05/30] + この能力は、これが攻撃やブロックに参加したときに誘発し、戦闘ダメージを割り振る前に解決します。[Scourge FAQ 2003/05/30] これは、これがあなたにダメージを与える前にこれを排除できる機会があるということです。[D'Angelo 2003/05/30] Goblin War Strike: + Text(SC): ~this~ deals damage equal to the number of Goblins you control to target player. Grip of Chaos: + Text(SC+errata): Whenever a spell or ability is put onto the stack, if it has a single target, reselect its target at random. (Select from among all legal targets.) + The ability triggers when a spell or ability is put on the stack, and this target-changing ability itself goes on the stack. This means that the spell or ability keeps its original target until this ability resolves. You determine the new target when this ability resolves... at which time the set of legal targets may have changed. [D'Angelo 2003/06/07] + If there are no other legal targets, it keeps its target. [Scourge FAQ 2003/05/30] + If there are multiple legal targets, it may still choose the original one. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Reselecting a target does not cause abilities that trigger on the "choosing of targets" to trigger. For example, Coalition Honor Guard's ability will not trigger. [Scourge FAQ 2003/05]/30] + この能力は、呪文や能力がスタックに積まれたときに誘発し、対象を変更する能力自身がスタックに積まれます。つまり、その呪文や能力はこの能力が解決するまでは元の対象をとったままです。この能力の解決時に新しい対象を決定します。…その時点では、適正な対象の集合は変わっている可能性があります。[D'Angelo 2003/06/07] + ほかに適正な対象がない場合、対象は変わりません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 適正な対象が複数ある場合、もとの対象を選んでも構いません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 対象を選びなおすことでは、「対象になったとき」に誘発する能力は誘発しません。たとえば、《連合儀仗兵/Coalition Honor Guard》は誘発しません。[Scourge FAQ 2003/05]/30] Gush: + Type 1 tournaments (see Rule D.13) restricted this card since 2003/07/01. + このカードはタイプ1({ルール D.13}参照)構築トーナメントで、2003年07月01日から制限されます。 - - * - * - H - * - * - - Hindering Touch: + Note - Also see Storm, Rule A.35. + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Hunting Pack: + Note - Also see Storm, Rule A.35. + Note - Also see Token Creatures, Rule K.25. + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 + 注意 - トークン・クリーチャー、{Rule K.25}も参照。 - - * - * - K - * - * - - Karona's Zealot: + If the targeted creature leaves play or stops being a creature before the damage would be dealt, then the damage is not redirected. [Scourge FAQ 2003/05/30] For example, if you choose a 1/1 creature, then this card would take 3 damage, all 3 is directed to the 1/1 creature, which then dies. If this card would take an additional 3 damage later in the turn, the 1/1 creature is no longer in play so the damage is not redirected. [D'Angelo 2003/05/30] + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 対象のクリーチャーが、ダメージを与える前に場から離れたり、クリーチャーであることを止めた場合、ダメージは置き換えられません。[Scourge FAQ 2003/05/30] 例えば、1/1クリーチャーを選び、このカードが3点のダメージを与えられる場合、3点すべてが1/1クリーチャーに置き換えられます。そのクリーチャーが死んだあと、同じターン中にこのカードがさらに3点のダメージを与えられたとしても、先の1/1クリーチャーは場にありませんから、ダメージは置き換えられません。[D'Angelo 2003/05/30] + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Kill Switch: + Only the artifacts that it tried to tap when the ability resolved are prevented from untapping. Artifacts that enter play after that or permanents that become artifacts after that are not affected. [Barclay 2003/05/20] + この能力の解決時にタップさせられたアーティファクトだけがアンタップしなくなります。その後で場に出たアーティファクトや、その後でアーティファクトになったパーマネントは影響されません。[Barclay 2003/05/20] Krosan Drover: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 Krovikan Vampire: + You do not get the permanent back if the card that went to the graveyard is not a creature at the time it went to the graveyard. [D'Angelo 2003/06/14] + 墓地に置かれる時点でクリーチャーでないカードは、場に戻すことができません。[D'Angelo 2003/06/14] Kurgadon: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 - - * - * - L - * - * - - Lingering Death: + This is a triggered ability (even though it does not start with "When" or "At"). [Scourge FAQ 2003/05/30] + (「とき」や「〜に」という単語を使っていませんが)これは誘発型能力です。[Scourge FAQ 2003/05/30] Long-Term Plans: + If there are fewer than 3 cards in your library, put the card on the bottom of your library. [Scourge FAQ 2003/05/30] + あなたのライブラリーのカードが2枚以下だった場合、選んだカードはライブラリーの一番下に置きます。[Scourge FAQ 2003/05/30] - - * - * - M - * - * - - Mind's Desire: + The card is face-up when removed from the game. [Scourge FAQ 2003/05/30] + If the card is not played by end of turn, it remains removed from the game until end of game. [Scourge FAQ 2003/05/30] + You cannot play a removed creature card with Morph face down. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Type 1 tournaments (see Rule D.13) restricted this card since 2003/07/01. + Note - Also see Storm, Rule A.35. + カードはゲームから取り除かれたときに表向きになります。[Scourge FAQ 2003/05/30] + ターン終了時までにこのカードがプレイされなかった場合、ゲームが終わるまでゲームから取り除かれたままになります。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 変異を持つクリーチャー・カードを裏向きにプレイすることはできません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + このカードはタイプ1({ルール D.13}参照)構築トーナメントで、2003年07月01日から制限されます。 + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Mischievous Quanar: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Mishra's Factory: + The card name does not change. It remains "Mishra's Factory". [Jordan 2003/06/14] + If an Assembly-Worker is changed to another land type by something like Phantasmal Terrain, it will stay a 2/2 artifact creature and keep the creature type "Assembly-Worker" (until end of turn), but it will change its land type as directed. [Jordan 2003/06/14] + カード名は変えません。《ミシュラの工廠/Mishra's Factory》のままです。[Jordan 2003/06/14] + 組立作業員(Assembly-Worker)が《幻影の地/Phantasmal Terrain》などの何らかの方法で他の土地タイプに変わった場合、2/2のアーティファクト・クリーチャーでクリーチャー・タイプは「組立作業員(Assembly-Worker)」のままですが(ターン終了時まで)、土地タイプは指定された通りに変わります。[Jordan 2003/06/14] - - * - * - N - * - * - - Noble Templar: + Note - Also see Landcycling, Rule A.25. + 注意 - 土地サイクリング、{Rule A.25}も参照。 - - * - * - P - * - * - - Parallel Thoughts: + If you have fewer than 7 cards in your library, remove them all. [Scourge FAQ 2003/05/30] + You cannot look at the face down cards. [Scourge FAQ 2003/05/30] + You can choose to take the top card from the pile (and not draw) even if there are no cards in the pile. This allows you to skip draws. [Scourge FAQ 2003/05/30] + ライブラリーのカードが6枚以下の場合、すべてを取り除きます。[Scourge FAQ 2003/05/30] + あなたは裏向きのカードを見ることはできません。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 束にカードが1枚もなくても、束の一番上のカードを手札に加える(そしてドローはしない)ことを選ぶことができます。これでドローを飛ばすことができます。[Scourge FAQ 2003/05/30] Primitive Etchings: + If you have more than one of these cards in play, only one card is revealed (both of them reveal the same card). Both of them will trigger if this card is a creature and thereby allow you to draw 2 cards. [Scourge FAQ 2003/05/30] + このカードを場に2つ以上持つ場合でも、公開するカードは1枚だけです(すべてが同じカードを公開させます)。そのカードがクリーチャー・カードだった場合、それらがすべて誘発し、2枚以上のカードを引くことができます。[Scourge FAQ 2003/05/30] Proteus Machine: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Putrid Raptor: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Pyrostatic Pillar: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 - - * - * - R - * - * - - Raven Guild Initiate: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Raven Guild Master: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Reaping the Graves: + Note - Also see Storm, Rule A.35. + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Recuperate: + Note - Also see Modal Spells and Abilities, Rule G.24. + 注意 - モードを持つ呪文や能力、{Rule G.24}も参照。 Reward the Faithful: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 Riptide Mangler: + Any power/toughness changing enchantments or effects on this card prior to using its ability will be overridden when the ability resolves. This effect completely covers all previous effects. [D'Angelo 2003/06/14] + このカードの能力を使用するより前の、このカードに対するパワー/タフネスを変更するエンチャントや効果は、能力が解決したときにすべて上書きされます。この効果は以前のすべての効果を完全に無効にします。[D'Angelo 2003/06/14] Riptide Survivor: + If you have less than 2 cards in your hand, discard all the cards you have. [Scourge FAQ 2003/05/30] If you have no cards in hand, you can discard zero and draw 3. + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 手札のカードが1枚以下の場合、すべてのカードを捨てます。[Scourge FAQ 2003/05/30] 手札にカードが1枚もなくても、0枚カードを捨てて3枚ドローできます。 + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Rock Jockey: + The first ability applies only while this card is in your hand (or someplace else you can play it from). [Scourge FAQ 2003/05/30] + The second ability applies only while this card is in play. [Scourge FAQ 2003/05/30] + 1行目の能力はこのカードが手札(かプレイ可能な他の領域)にある間にのみ適用されます。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 2行目の能力はこのカードが場にある間にのみ適用されます。[Scourge FAQ 2003/05/30] Root Elemental: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Rush of Knowledge: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 - - * - * - S - * - * - - Scattershot: + Note - Also see Storm, Rule A.35. + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Scornful Egotist: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Shoreline Ranger: + Note - Also see Landcycling, Rule A.25. + 注意 - 土地サイクリング、{Rule A.25}も参照。 Siege-Gang Commander: + Note - Also see Token Creatures, Rule K.25. + 注意 - トークン・クリーチャー、{Rule K.25}も参照。 Silver Knight: + Note - Also see First Strike, Rule A.18. + Note - Also see Protection, Rule A.31. + 注意 - 先制攻撃、{Rule A.18}も参照。 + 注意 - プロテクション、{Rule A.31}も参照。 Skirk Volcanist: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Soul Collector: + The ability only triggers if this card is face up at the time the creature is put into the graveyard. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Note - Also see Morph, Rule A.29. + この能力は、クリーチャーが墓地に置かれたときにこのカードが表向きだった場合にのみ誘発します。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 Spark Spray: + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 Sprouting Vines: + Note - Also see Storm, Rule A.35. + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Stabilizer: + This affects both Cycling and Landcycling. [Scourge FAQ 2003/05/30] + これはサイクリングと土地サイクリングに影響します。[Scourge FAQ 2003/05/30] Stifle: + An activated ability has a "Cost: Effect" format. Look for the colon. A triggered ability starts with "when", "whenever", or "at". [Scourge FAQ 2003/05/30] + It can target delayed triggered abilities. For example, a card that says "Whenever a player cycles a card, you may remove target creature from the game. If you do, return that creature to play at end of turn." triggers when a player cycles a card and creates a delayed trigger that happens at end of turn. You can choose to target the "at end of turn" trigger when it is placed on the stack at end of turn. [Scourge FAQ 2003/05/30] + Game actions like the normal card, combat damage, or turning a face-down creature face up cannot be targeted. [Scourge FAQ 2003/05/30] + 起動型能力とは、「コスト:効果」の書式で書かれています。コロンがあるかどうか注意してください。誘発型能力は「〜とき」「〜たび」「〜に」が使われています。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 遅延誘発型能力も対象にとれます。例えば、「プレイヤーがカードをサイクリングするたび、あなたは”クリーチャー1体を対象とし、それをゲームから取り除く”を選んでもよい。そうした場合、ターン終了時に、そのクリーチャーを場に戻す」というカードがあった場合、それはプレイヤーがカードをサイクリングしたときに誘発し、ターン終了時に起こる遅延誘発が発生します。ターン終了時にスタックに乗ったときに、ターン終了時に、「ターン終了時」誘発がスタックに乗った時に、それを対象にとることができます。[Scourge FAQ 2003/05/30] + 通常のカードと同じように働くゲームの行動(訳注:通常のドローなどです)、戦闘ダメージ、裏向きのクリーチャーを表向きにすることを対象にとれません。[Scourge FAQ 2003/05/30] - - * - * - T - * - * - - Temporal Fissure: + Note - Also see Storm, Rule A.35. + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Tendrils of Agony: + Note - Also see Storm, Rule A.35. + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Titanic Bulvox: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + Note - Also see Trample, Rule A.37. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 + 注意 - トランプル、{Rule A.37}も参照。 Torrent of Fire: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule K.8. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule K.8}も参照。 Twisted Abomination: + Note - Also see Landcycling, Rule A.25. + 注意 - 土地サイクリング、{Rule A.25}も参照。 - - * - * - U - * - * - - Unburden: + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 Uncontrolled Infestation: + It only triggers if the land becomes tapped after this enchantment is on it. Playing it onto a tapped land will not destroy the land until the next time the land is untapped and then tapped again. [Scourge FAQ 2003/05/30] + これは、エンチャントが土地についてから土地がタップ状態になった場合にのみ誘発します。タップ状態の土地にプレイしても破壊できません。その土地がアンタップして再びタップされたならば、破壊されます。[Scourge FAQ 2003/05/30] Upwelling: + Players can keep mana in their pool indefinitely while this is in play, but once it leaves play, they have until the end of the current phase to use the mana or deal with mana burn. [Scourge FAQ 2003/05/30] + プレイヤーは、これが場にある間は、いつまででも自分のマナ・プールにマナを貯めておけます。しかし、これが場から離れたら、現在のフェイズの終了時までしかマナを取っておけず、使い切れなかった分はマナ・バーンを受けることになります。[Scourge FAQ 2003/05/30] - - * - * - W - * - * - - Wing Shards: + Note - Also see Storm, Rule A.35. + 注意 - ストーム、{Rule A.35}も参照。 Wipe Clean: + Note - Also see Cycling, Rule A.12. + 注意 - サイクリング、{Rule A.12}も参照。 Wirewood Guardian: + Note - Also see Landcycling, Rule A.25. + 注意 - 土地サイクリング、{Rule A.25}も参照。 Woodcloaker: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + Note - Also see Trample, Rule A.37. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。 + 注意 - トランプル、{Rule A.37}も参照。 - - * - * - Z - * - * - - Zombie Cutthroat: + Note - Also see Morph, Rule A.29. + 注意 - 変異、{Rule A.29}も参照。