============================================================================== Card Rulings Summary (CHANGES ONLY) Updated 2003/10/20 ============================================================================== - - * - * - A - * - * - - Altar of Shadows: + You put a counter on this even if the creature regenerates. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + The precombat main phase is the first main phase of the turn. All others are postcombat main phases. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + クリーチャーが再生したとしても、カウンターを乗せます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 戦闘前メイン・フェイズとは、そのターンの最初のメイン・フェイズです。ほかのメイン・フェイズはすべて戦闘後メイン・フェイズです。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Ancient Den: + Note - Also see Artifact Land, Rule G1.14. + 注意 - アーティファクト・土地、{Rule G1.14}も参照。 Assert Authority: + Note - Also see Affinity, Rule 502.31. + 注意 - 親和、{Rule 502.31}も参照。 Auriok Steelshaper: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 - - * - * - B - * - * - - Banshee's Blade: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Betrayal of Flesh: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 Blinding Beam: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 Blinkmoth Urn: + The precombat main phase is the first main phase of the turn. All others are postcombat main phases. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 戦闘前メイン・フェイズとは、そのターンの最初のメイン・フェイズです。ほかのメイン・フェイズはすべて戦闘後メイン・フェイズです。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Bloodscent: + Note - Also see Must Attack or Block, Rule 500. Bonesplitter: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Bosh, Iron Golem: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + Note - Also see Legends and Legendary Objects, Rule 215. + Note - Also see Trample, Rule 502.9. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 Broodstar: + Note - Also see Affinity, Rule 502.31. Brown Ouphe: - - * - * - C - * - * - - Chalice of the Void: + To have it come into play with 3 counters, X must be 3, which means you have to pay {3}{3} or {6} mana. You pay twice of whatever value you want X to be. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + It only checks the number of counters on this card at the time the spell is being played. Changing the number of counters after that will not change the outcome. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If it has zero counters on it, then it triggers for spells of cost {0}. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + It has to be in play at the end of the playing of a spell to trigger. If you sacrifice it during the playing of a spell, it will not trigger. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + Note - Also see X Costs, Rule G24.1. + 3個のカウンターを乗せて場に出したいならば、Xは3にしなければなりません。つまり、{3}{3}で6マナ支払う必要があるということです。望むXの値の二倍を支払います。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + このカードに置かれているカウンターの数は呪文がプレイされているときにだけチェックします。その後にカウンターの数を変えても、打ち消すという結果は変わりません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + この上にカウンターが無い場合、これはコストが{0}の呪文に誘発します。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 能力が誘発するためには、呪文のプレイが終わった時点でこれが場にある必要があります。呪文のコストとしてこれを生け贄に捧げた場合、能力は誘発しません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 Chrome Mox: + If no card is imprinted on this card, it cannot generate any mana. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If a card with multiple colors is imprinted, you can choose a color when the ability resolves. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Imprint, Rule 502.34. + これにカードが刻印されていない場合、マナ・プールにマナを加えません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 多色カードが刻印されている場合、能力の解決時に、そのカードの色のうち1色を選んで加えます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - 刻印、{Rule 502.34}も参照。 City in a Bottle: Clockwork Vorrac: + Note - Also see Trample, Rule 502.9. Confusion in the Ranks: + The exchange isn't optional. If there is a legal choice, you must make one. [D'Angelo 2003/10/01] + The permanents have to share a permanent type both when the target is chosen and when the ability resolves. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + The permanents are exchanged only if both are in play when the ability resolves. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + It does trigger on itself coming into play. If your opponent controls an appropriate permanent, you have to swap this card for that one. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 交換は強制です。適正なものが選択できれば、選ばなければなりません。[D'Angelo 2003/10/01] + それらのパーマネントは、対象の選択時と能力の解決時の両方で、パーマネントのタイプを共有していなければなりません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + パーマネントの交換は、能力の解決時に両方が場にある場合にのみ行われます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + これ自身が場に出たときにも誘発します。対戦相手が適正なパーマネントをコントロールしている場合、このカードとそのパーマネントと交換します。 Consume Spirit: + Note - Also see X Costs, Rule G24.1. Crystal Shard: + You can pay either of the two costs (but not both at the same time) to play the ability. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 能力をプレイするために、2つのコストのうちどちらか一方を支払います(両方を同時に支払うことはできません)。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Culling Scales: + If the chosen permanent no longer has the lowest cost at the time the ability resolves, the ability is countered and the permanent isn't destroyed. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If the lowest converted mana cost is 3, this card can destroy itself. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + 能力の解決時に、選んだパーマネントが点数で見たマナ・コストが最も小さいものでなくなっていた場合、能力は打ち消され、パーマネントは破壊されません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 最も小さい点数で見たマナ・コストが3である場合、このカードは自分自身を破壊できます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 - - * - * - D - * - * - - Dead-Iron Sledge: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Detonate: Disarm: + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. Dream's Grip: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 Dross Harvester: + Note - Also see Protection, Rule 502.7. Duplicant: + If no card is imprinted on this one, use the power, toughness, and creature type printed on this card. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If the imprinted card has a * for its power or toughness, the * is zero. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Imprint, Rule 502.34. + これにクリーチャー・カードが刻印されていない場合、このカードのパワーとタフネスとクリーチャー・タイプを使います。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 刻印されているカードのパワーやタフネスに“*”が含まれる場合、その*の値は0です。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - 刻印、{Rule 502.34}も参照。 Duskworker: + The first ability sets up a regeneration shield that will regenerate it if it would be destroyed this turn. Setting up the shield does not remove it from combat. If it actually regenerates, then the side-effects of regeneration apply. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 最初の文の能力は、このターンにこれが破壊されるときに再生する再生の盾をつけます。盾をつけても、戦闘から取り除かれるわけではありません。実際に再生した場合は、再生の二次的効果で戦闘から取り除かれます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] - - * - * - E - * - * - - Empyrial Plate: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Extraplanar Lens: + Note - Also see Imprint, Rule 502.34. + 注意 - 刻印、{Rule 502.34}も参照。 - - * - * - F - * - * - - Fangren Hunter: + Note - Also see Trample, Rule 502.9. Farsight Mask: + You draw one card each time the source damages you no matter how much damage the source deals to you each time. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You only draw if this card is untapped both when you are dealt damage and when you would draw a card. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Each creature's combat damage is considered a separate source. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 一つの発生源がダメージを与えた回数ぶんカードを引きます。その発生源が一回に何点のダメージを与えたかは関係ありません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + このカードが、あなたにダメージが与えられたときとカードを引くときの両方でアンタップ状態でなければ、カードを引けません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 各クリーチャーが与える戦闘ダメージは、それぞれ別々に数えます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Fatespinner: + If multiple phases with the same name as the one chosen occur in a turn, you skip all phases with that name. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If more than one Fatespinner affects you, you can choose the same phase for all of them. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 選んだフェイズと同じ名前のフェイズがそのターンに複数発生する場合、そのすべてを飛ばします。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 複数の《Fatespinner》の影響を受ける場合、それぞれにつき同じステップなりフェイズなりを選べます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Fiery Gambit: + If the target is not legal on resolution, this spell is countered and does nothing. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You choose whether to continue flipping after seeing the results of each flip. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 解決時に対象が不適正だった場合、この呪文は打ち消され、何もしません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + コイン投げを1回行うたび、その結果を見た後であなたはコイン投げを続けるかどうかを選びます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Fireshrieker: + Note - Also see Double Strike, Rule 502.28. + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Forge Armor: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 Frogmite: + Note - Also see Affinity, Rule 502.31. - - * - * - G - * - * - - Glissa Sunseeker: + Cheks the amount of mana in your mana pool when the ability resolves. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + Note - Also see First Strike, Rule 502.2. + Note - Also see Legends and Legendary Objects, Rule 215. + 能力の解決時に、マナ・プールにあるマナの点数をチェックします。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 Goblin Assassin: + This coin flip has no winner or loser. [D'Angelo 2003/10/17] + このコイン投げには勝者も敗者もいません。[D'Angelo 2003/10/17] Goblin Game: Goblin Matron: Goblin Striker: + Note - Also see First Strike, Rule 502.2. + Note - Also see Haste, Rule 502.5. Golem-Skin Gauntlets: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Grab the Reins: + If you pay the Entwine cost, you can sacrifice the creature you gain control of with the first part. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If you choose the second option, you must choose and sacrifice a creature during resolution. If you cannot sacrifice, it deals no damage. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + Note - Also see Haste, Rule 502.5. + 双呪コストを支払った場合、最初の文でコントロールを得たクリーチャーを生け贄に捧げることができます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 「クリーチャーを生け贄に捧げる」モードを選んだ場合、解決時にクリーチャーを生け贄に捧げなければなりません。生け贄に捧げることができない場合、これはダメージを与えません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 + 注意 - 速攻、{Rule 502.5}も参照。 Granite Shard: + You can pay either of the two costs (but not both at the same time) to play the ability. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 能力をプレイするために、2つのコストのうちどちらか一方を支払います(両方を同時に支払うことはできません)。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Great Furnace: + Note - Also see Artifact Land, Rule G1.14. Grid Monitor: + You can still put creature tokens or cards into play directly via spells and abilities. You just can't play creature spells normally. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 呪文や能力によって、クリーチャー・トークンやクリーチャー・カードを直接場に出すことはできます。通常の方法でクリーチャー呪文をプレイできないだけです。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] - - * - * - H - * - * - - Heartwood Shard: + You can pay either of the two costs (but not both at the same time) to play the ability. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Trample, Rule 502.9. + 能力をプレイするために、2つのコストのうちどちらか一方を支払います(両方を同時に支払うことはできません)。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - トランプル、{Rule 502.9}も参照。 - - * - * - I - * - * - - Incite War: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + Note - Also see First Strike, Rule 502.2. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 Isochron Scepter: + When the activated ability is resolving, you play the copy onto the stack. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You do not pay the spell's mana cost and any X in that cost is zero. You do still pay any additional costs that might apply, and may pay any optional costs such as Kicker or Buyback that apply. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] [WotC Rules Team 2003/10/06] + You can imprint a split card if either side has converted cost 2 or less. After imprinting, you can play either side even if the cost is higher. [WotC Rules Team 2003/10/06] + If the imprinted card is a split card, you can choose which side to play at the time you play the copy. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You can't play the copy if an effect would prevent it from being played from you hand. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If this card leaves play while the ability to make a copy is on the stack, the ability will still make a copy using last-known-information rule. [WotC Rules Team 2003/10/06] + If the imprinted card leaves the removed-from-game zone while the ability to make a copy is on the stack, then no copy will be made. [WotC Rules Team 2003/10/06] + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + Note - Also see Imprint, Rule 502.34. + 起動型能力の解決時に、コピーをプレイしスタックに乗せます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 呪文のマナ・コストを支払いません。呪文のマナ・コストにXが含まれる場合、Xは0です。追加コストがある場合、通常通り支払います。キッカーやバイバックなどの選択式のコストも支払うことができます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 片方の点数で見たマナ・コストが2以下である分割カードは刻印できます。刻印後、もう一方の呪文のコストが3以上でも、もう一方をプレイできます。[WotC Rules Team 2003/10/06] + 刻印したカードが分割カードである場合、コピーをプレイするときにどちらの側でプレイするかを選びます。[WotC Rules Team 2003/10/06] ?+ 何らかの効果が呪文を手札からプレイできなくさせている場合、コピーもプレイできません。[WotC Rules Team 2003/10/06] + 「コピーを作る」能力がスタックに乗っている間に、このカードが場を離れた場合、能力は、場にあったときの最後の情報のルールを使ってコピーを作ります。[WotC Rules Team 2003/10/06] + 「コピーを作る」能力がスタックに乗っている間に、刻印されているカードがゲーム外領域を離れた場合、コピーは作られません。[WotC Rules Team 2003/10/06] + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 + 注意 - 刻印、{Rule 502.34}も参照。 - - * - * - J - * - * - - Jinxed Choker: + You choose whether to add or remove a counter when the ability resolves. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 能力の解決時に、カウンターを乗せるか取り除くかを選びます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Journey of Discovery: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 - - * - * - K - * - * - - Krark's Thumb: + Note - Also see Legends and Legendary Objects, Rule 215. Krosan Tusker: - - * - * - L - * - * - - Leonin Scimitar: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Liar's Pendulum: + You don't have to reveal your hand, but if you don't then you can't draw a card. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 見せたくないなら、あなたの手札を公開する必要はありません。しかしその場合、カードを引くこともできません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Lightning Coils: + Note - Also see Token Creatures, Rule 216. Lightning Greaves: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + Note - Also see Haste, Rule 502.5. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Living Hive: + Note - Also see Token Creatures, Rule 216. + Note - Also see Trample, Rule 502.9. Lodestone Myr: + Note - Also see Trample, Rule 502.9. Loxodon Punisher: + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. Loxodon Warhammer: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + Note - Also see Trample, Rule 502.9. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Luminous Angel: + Note - Also see Token Creatures, Rule 216. - - * - * - M - * - * - - Malachite Golem: + Note - Also see Trample, Rule 502.9. March of the Machines: + If a noncreature artifact was also a land or enchantment, it keeps those types and gains the creature type. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If an Equipment becomes a creature, it can no longer equip something and so it "falls off" and stays in play. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + The Artifact Land cards have a mana cost of zero, so they will become 0/0 creatures and die. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + クリーチャーでないアーティファクトが土地やエンチャントでもある場合、もとのタイプに加えてクリーチャーにもなります。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 装備品がクリーチャーになったら、それは装備できません。それは「はずれます」が、場には残ります。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + アーティファクト・土地は、点数で見たマナ・コストは0です。それは0/0クリーチャーになり、状況起因効果により墓地に置かれます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 Mask of Memory: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Mass Hysteria: + Note - Also see Haste, Rule 502.5. Megatog: + Note - Also see Trample, Rule 502.9. Mesmeric Orb: + Triggers for each permanent that untaps. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + アンタップするパーマネント1つにつき1回誘発します。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Mindslaver: + You control the entire turn, from untap step to the cleanup step. This includes playing spells, abilities, declaring attackers, assigning combat damage, and so on. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You can see everything that player can see but you normally could not, including that player's hand, face-down creatures, and any cards in his or her library that they are allowed to look at. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You can take control of your own turn, but this has no real effect. You still lose life from mana burn. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You cannot make the other player concede. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If another effect occurs that takes control of the player's actions, such as Defensive Formation taking control of combat decision, then the other effect takes precedence. [Barclay 2003/10/10] + Note - Also see Legends and Legendary Objects, Rule 215. + あなたはターン全体、アンタップ・ステップからクリンナップ・ステップまでをコントロールします。これには、呪文や能力のプレイ、攻撃クリーチャーの指定、戦闘ダメージの割り振り、などなどを含みます。 + あなたは、そのプレイヤーが通常見ることができて、あなたが通常見ることができないものを、すべて見ることができます。これには、そのプレイヤーの手札、裏向きのクリーチャー、そのプレイヤーが見ることのできるライブラリーのカードなどが含まれます。 + あなた自身のターンをコントロールすることもできますが、実質的に何も効果はありません。あなたは通常どおりマナ・バーンによりライフを失います。 + あなたは他のプレイヤーが投了することを選べません。 ?+ そのプレイヤーの行動をコントロールすることで起こる別の効果、たとえば戦闘の決定権を奪ったときのDefensive Formationは、他の効果のほうが優先されます。[Barclay 2003/10/10] Mindstorm Crown: + The ability always goes on the stack at the beginning of upkeep. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + It counts the number of cards in hand at the start of the turn, not when it resolves. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + アップキープ開始時に、常に能力はスタックに乗ります。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 手札にあるカードを数えるのははターンの開始時です。解決時ではありません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Mirror Golem: + Note - Also see Imprint, Rule 502.34. + Note - Also see Protection, Rule 502.7. + 注意 - 刻印、{Rule 502.34}も参照。 Mourner's Shield: + Note - Also see Imprint, Rule 502.34. + 注意 - 刻印、{Rule 502.34}も参照。 Myr Adapter: + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. Myr Enforcer: + Note - Also see Affinity, Rule 502.31. Myr Incubator: + Note - Also see Token Creatures, Rule 216. - - * - * - N - * - * - - Needlebug: + Note - Also see Protection, Rule 502.7. Neurok Hoversail: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Nightmare Lash: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Nuisance Engine: + Note - Also see Token Creatures, Rule 216. - - * - * - O - * - * - - One Dozen Eyes: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + Note - Also see Token Creatures, Rule 216. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 - - * - * - P - * - * - - Pearl Shard: + You can pay either of the two costs (but not both at the same time) to play the ability. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 能力をプレイするために、2つのコストのうちどちらか一方を支払います(両方を同時に支払うことはできません)。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Pentavus: + Note - Also see Token Creatures, Rule 216. Platinum Angel: + Effects that say the game is a draw still work. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + In multiplayer games, your teammates can still lose, but opponents can't win. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You can concede the game with this card in play. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + In tournament play, if the game ends with this card in play, the "highest total life" rule can declare a player the winner. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If your life total is 20 or more and you control both this card and Transcendence, then an infinite loop is formed. If neither player wants to end the loop by removing one of these two cards from play, the game ends in a draw. [WotC Rules Team 2003/10/01] + ゲームが引き分けに終わる効果は通常と同様に適用されます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 多人数ゲームでは、あなたのチームメイトは敗北することができますが、あなたの対戦相手は勝利することができません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + あなたはこのカードが場にある状態でも投了することができます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + トーナメントにおいて、終了していないゲームの勝者を決定するために「ライフ差判定」ルールを用いる場合、あなたはこれによりゲームに敗北することができます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + あなたのライフが20点以上で、このカードとTranscendenceをコントロールしている場合、永久ループになります。場からどちらかを取り除いてループを終わらせようとしない限り、ゲームは引き分けになります。[WotC Rules Team 2003/10/01] Predator's Strike: + Note - Also see Trample, Rule 502.9. Promise of Power: + The power/toughness of the token is set when this spell resolves. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + Note - Also see Token Creatures, Rule 216. + トークンのパワー/タフネスは呪文の解決時に決まります。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 Putrid Raptor: + You can use Artificial Evolution on this card while is it face down to change Zombie to something else. This will change the type of card you have to discard to turn it face up. [Jordan 2003/10/17] + Artificial Evolutionを、裏向きのこのカードに使い、ゾンビから別のクリーチャー・タイプに変えることができます。これにより表向きにするために捨てるカードのタイプを変更できます。[Jordan 2003/10/17] - - * - * - Q - * - * - - Quicksilver Elemental: + Treat the target creature's name in the copied abilities as having Quicksilver Elemental's name there instead. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You can play the ability more than once, collecting abilities from multiple creatures (or the same creature more than once. [D'Angelo 2003/10/17] + If you make two copies of an ability that can be played once a turn, you can play each of them once a turn. [Barclay 2003/10/10] + コピーした能力にある対象のクリーチャーの名前は、その代わりにQuicksilver Elementalの名前がそこに書かれているかのように扱います。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 能力は2回以上プレイできます。複数のクリーチャーから(あるいは同じクリーチャーから何度でも)能力を得られます。[D'Angelo 2003/10/17] + ターンに1回しかプレイできない能力を二つコピーした場合、それぞれをターンに1回プレイできます。[Barclay 2003/10/10] Quicksilver Fountain: + Text(MR+errata): At the beginning of each player's upkeep, that player puts a flood counter on target non-Island land he or she controls of his or her choice. That land is an Island as long as it has a flood counter on it. ; At end of turn, if all lands in play are Islands, remove all flood counters from them. [WotC Rules Team 2003/10/06] + If this card leaves play, the flood counters continue to make the lands be Islands until they are removed. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + このカードが場を離れた場合でも、洪水カウンターが取り除かれるまで土地は島のままです。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] - - * - * - R - * - * - - Raise the Alarm: + Note - Also see Token Creatures, Rule 216. Razor Barrier: + Note - Also see Protection, Rule 502.7. Rebirth: Remembrance: Roar of the Kha: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 Rust Elemental: + The sacrifice is not optional. You must do it if possible. If not, then you lose the life. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 生け贄は強制です。可能ならば生け贄に捧げなければなりません。できない場合、ライフを失います。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] - - * - * - S - * - * - - Scale of Chiss-Goria: + Note - Also see Affinity, Rule 502.31. Scythe of the Wretched: + The triggered ability triggers even if it was not the damage from the equipped creature that caused that other creature to go to the graveyard. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If the card isn't a creature when it comes back into play, this card will not move onto it. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. ?+ 誘発型能力は、装備しているクリーチャーからのダメージだけでなく他のクリーチャーからのダメージで墓地に置かれたときでも誘発します。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + カードが場に戻った時点でクリーチャーでない場合、このカードはそれの上に移動しません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Seat of the Synod: + Note - Also see Artifact Land, Rule G1.14. Sheltered Valley: Skeleton Shard: + You can pay either of the two costs (but not both at the same time) to play the ability. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 能力をプレイするために、2つのコストのうちどちらか一方を支払います(両方を同時に支払うことはできません)。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Skyhunter Patrol: + Note - Also see First Strike, Rule 502.2. Slagwurm Armor: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Slith Firewalker: + Note - Also see Haste, Rule 502.5. Slith Predator: + Note - Also see Trample, Rule 502.9. Solar Tide: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 Somber Hoverguard: + Note - Also see Affinity, Rule 502.31. Soul Foundry: + The token's mana cost is a copy of the imprinted creature card. It is not zero as with other tokens. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You do not get a chance to pay any optional costs, such as Buyback or Kicker, on the imprited card. [WotC Rules Team 2003/10/06] + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + Note - Also see Imprint, Rule 502.34. + Note - Also see Token Creatures, Rule 216. + Note - Also see X Costs, Rule G24.1. + トークンのマナ・コストは刻印されているクリーチャー・カードのものを使います。その他のトークンのようにゼロではありません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 刻印されているカードにあるキッカーなどの選択式のコストを支払う機会はありません。[WotC Rules Team 2003/10/06] + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 + 注意 - 刻印、{Rule 502.34}も参照。 Spellweaver Helix: + If you imprint zero or one card, then nothing happens. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If you imprint two cards with the same name, it still only makes one copy each time. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You play the copy while the triggered ability is resolving. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You do not pay the spell's mana cost and any X in that cost is zero. You do still pay any additional costs that might apply, and may pay any optional costs such as Kicker or Buyback that apply. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] [WotC Rules Team 2003/10/06] + If you imprint a split card, Spellweaver Helix will not trigger for it. This is because the spell being played will only have one of the two names, while the imprinted one has both. Thus, there is no match. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + You can't play the copy if an effect would prevent it from being played from you hand. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If this card leaves play while the ability to make a copy is on the stack, the ability will still make a copy using last-known-information rule. [WotC Rules Team 2003/10/06] + If the imprinted card leaves the removed-from-game zone while the ability to make a copy is on the stack, then no copy will be made. [WotC Rules Team 2003/10/06] + Note - Also see Imprint, Rule 502.34. + カードを1枚かゼロ枚刻印した場合、何も起こらない。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 同じ名前の2枚のカードを刻印した場合、コピーは1つだけ作られます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 誘発型能力の解決時にコピーをプレイする。 + 呪文のマナ・コストを支払いません。呪文のマナ・コストにXが含まれる場合、Xは0です。追加コストがある場合、通常通り支払います。キッカーやバイバックなどの選択式のコストも支払うことができます。[Mirrodin FAQ 2003/10/01]] [WotC Rules Team 2003/10/06] + 分割カードを刻印した場合、Spellweaver Helixは分割カードのプレイに対して誘発しません。分割カードの呪文としてのカード名は、カードの片方の名前だけであって、刻印されているカードは両方の名前を持ちます。ですから一致しないのです。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] ?+ 何らかの効果が呪文を手札からプレイできなくさせている場合、コピーもプレイできません。[WotC Rules Team 2003/10/06] + 「コピーを作る」能力がスタックに乗っている間に、このカードが場を離れた場合、能力は、場にあったときの最後の情報のルールを使ってコピーを作ります。[WotC Rules Team 2003/10/06] + 「コピーを作る」能力がスタックに乗っている間に、刻印されているカードがゲーム外領域を離れた場合、コピーは作られません。[WotC Rules Team 2003/10/06] + 注意 - 刻印、{Rule 502.34}も参照。 Sword of Kaldra: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + Note - Also see Legends and Legendary Objects, Rule 215. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 - - * - * - T - * - * - - Taj-Nar Swordsmith: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 Tel-Jilad Archers: + Note - Also see Protection, Rule 502.7. Tel-Jilad Chosen: + Note - Also see Protection, Rule 502.7. Tel-Jilad Stylus: + It can target tokens. They go to the library and cease to exist. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + トークンを対象にとれます。それはライブラリーに移動した後、消滅します。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Temporal Cascade: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 Thoughtcast: + Note - Also see Affinity, Rule 502.31. Thought Prison: + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + Note - Also see Imprint, Rule 502.34. + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 + 注意 - 刻印、{Rule 502.34}も参照。 Timesifter: + If your library is empty so you cannot remove a card, then you cannot win the extra turn. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Remember which player would have been next the first time this triggers, because once this card leaves play and the extra turn is completed, it becomes that player's turn. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + If multiple extra turns are created, take them in the order they are created. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Lands have a converted mana cost of zero. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Converted Mana Cost, Rule G3.25. + ライブラリーにカードがなく、ゲームから取り除けなかった場合、追加のターンを得られません。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + これが最初に誘発したとき、それが誘発しなかった場合に次のターンが来るはずだったプレイヤーを記録しておいてください。すべての追加ターンが行われた後、そのプレイヤーが次のターンを行います。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 複数の追加ターンが作られる場合、作られた順番で行います。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 土地カードの点数で見たマナ・コストは0です。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] + 注意 - 点数で見たマナ・コスト、{Rule G3.25}も参照。 Titanium Golem: + Note - Also see First Strike, Rule 502.2. Tooth and Nail: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 Tooth of Chiss-Goria: + Note - Also see Affinity, Rule 502.31. Tree of Tales: + Note - Also see Artifact Land, Rule G1.14. - - * - * - U - * - * - - - - * - * - V - * - * - - Vault of Whispers: + Note - Also see Artifact Land, Rule G1.14. Viridian Longbow: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Vision Charm: Vorrac Battlehorns: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + Note - Also see Trample, Rule 502.9. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Vulshok Battlegear: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 Vulshok Battlemaster: + Any equipment that cannot legally attach to it stays where it was. [Mirrodin FAQ 2003/10/01] + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + Note - Also see Haste, Rule 502.5. + 適正に装備できない装備品は、移動せずそのまま残ります。[Mirrodin FAQ 2003/10/01] Vulshok Berserker: + Note - Also see Haste, Rule 502.5. Vulshok Gauntlets: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 - - * - * - W - * - * - - Wail of the Nim: + Note - Also see Entwine, Rule 502.32. + 注意 - 双呪、{Rule 502.32}も参照。 Welkin Hawk: Wirewood Herald: Worldslayer: + Note - Also see Equip, Rule 502.33. + Note - Also see Equipment, Rule G5.17. + 注意 - 装備、{Rule 502.33}も参照。 - - * - * - Y - * - * - - Yotian Soldier: + Note - The Anqiquities and Fourth Edition versions of this card had no creature type. A creature type "Soldier" was added in Mirrodin. + 注意 - アンティキティーと第4版のこのカードにはクリーチャー・タイプがありません。「兵士」のタイプはミラディンで加わりました。