============================================================================== General Rulings Summary (CHANGES ONLY) Updated 01/02/18 ============================================================================== D - DCI Tournament Rules ------------------------------------------------------------------------------ D.18.2 - 現在の「ブロック」は以下の通りです。 アイスエイジ/ホームランド/アライアンス ミラージュ/ビジョンズ/ウェザーライト テンペスト/ストロングホールド/エクソダス ウルザズ・サーガ/ウルザズ・レガシー/ウルザズ・デスティニー メルカディアン・マスクス/ネメシス/プロフェシー インベイジョン/プレーンシフト D.18.8 - インベイジョン/プレーンシフト形式では、「禁止」されているカードはありません。 T.4.5 - コストにマナが含まれる場合、サブステップ'i'でマナ能力をプレ イすることができます。呪文や能力を宣言する前に、マナ能力をプレイし ておくこともできます。[CompRules 99/04/23] D - DCI Tournament Rules ------------------------------------------------------------------------------ D.13 - Type 1 Tournament Format + Note - Planeshift becomes legal on 01/03/01. D.13 - タイプ1トーナメント形式(Type 1 Tournament Format) + 注意 - プレーンシフトは2001年03月01日から使用可能です。 D.14 - Type 1.5 Tournament Format D.14 - タイプ1.5トーナメント形式(Type 1.5 Tournament Format) + Note - Planeshift becomes legal on 01/03/01. + 注意 - プレーンシフトは2001年03月01日から使用可能です。 D.15 - Extended Tournament Format + Note - Planeshift becomes legal on 01/03/01. D.15 - エクステンデッド・トーナメント形式(Extended Tournament Format) + 注意 - プレーンシフトは2001年03月01日から使用可能です。 D.16 - Standard Tournament Format + Note - Planeshift becomes legal on 01/03/01. D.16 - スタンダード・トーナメント形式(Standard Tournament Format) + 注意 - プレーンシフトは2001年03月01日から使用可能です。 G - Game Terms and Rules ------------------------------------------------------------------------------ G.11 - Damage Prevention + G.11.Ruling.4 - It is possible to receive damage from the same source in multiple "chunks" at one time (as with Earthquake being used while Treacherous Link is in play, which would cause that creature's Earthquake damage to be redirected to the player). In this case, a single damage prevention shield (like a Circle of Protection: Red) can be applied to the merging of the "chunks" because all of the damage is being dealt at one time. [DeLaney 01/02/15] ?+ G.11.裁定.4 - ({Treacherous Link}が場にあるときに{Earthquake}が使用されたときのような、クリーチャーへの{Earthquake}のダメージがプレイヤーに移しかえられる場合などで)同一の発生源から一度に複数回「ひとかたまりの」ダメージを与えられる場合がありえます。その場合、同時にダメージが与えられているため、({Circle of Protection: Red}のような)一つのダメージ軽減の盾で「ひとかたまりの」融合したダメージに適用できます。[DeLaney 01/02/15] T - Timing of Spells and Abilities ------------------------------------------------------------------------------ T.4 - Step 1: Announcing a Spell or Ability + T.4.2 - Announcing a spell or ability can be charted out like this: [CompRules 99/04/23] [WotC Rules Team 00/06/06] a) Announce the spell or ability to be played and put it on the stack. b) If the spell is a split spell (see Rule K.24), choose which half of the spell will be played. c) If the spell or ability is modal (see Rule G.24), choose the mode. d) If the spell or ability has an {X} in the mana cost, the value for X is chosen. e) If the spell or ability has an alternate cost, choose whether or not to use it. f) If Buyback (see Rule A.9), Kicker (see Rule A.20) or other optional cost is available, choose if it will be paid. g) Targets (if any) are chosen. See Rule G.39. h) If targets are affected differently, choose how each target is affected. This includes dividing up counters and damage. i) Pay all costs. See Rule G.6. Costs are determined at the start of this step and will not be changed by any actions taken to pay those costs. T.4.2 - 呪文や能力の宣言は、以下の通りに進行します。 [CompRules 99/04/23] [WotC Rules Team 00/06/06] a) プレイした呪文か能力を宣言し、スタックに置きます。 ? b) その呪文が分割カードである(ルールK.24を参照)場合、どちらの呪文をプレイするか選びます。 c) その呪文か能力がモードを持つ(ルールG.24を参照)場合、それを選 びます。 d) その呪文か能力のマナ・コストに(X)が含まれている場合、Xの値を 選びます。 e) その呪文か能力が代用コストを持つ場合、それを使用するかどうかを 選びます。 ? f) バイバック(ルールA.9)、キッカー(ルールA.20)、あるいはそれ以外の選択式コストがある場合、それを支払うかどうかを宣言します。 g) (もしあるなら)対象を選びます。ルールG.39を参照。 h) 対象に対する影響がそれぞれ異なる場合、対象にどのように影響する かを選びます。これはカウンターやダメージの割り振りも含みます。 ? i) すべてのコストを支払います。ルールG.6を参照。コストはこのステップが開始した時点で確定し、そのコストを支払うためのいかなる行動によっても変化することはありません。