============================================================================== General Rulings Summary (CHANGES ONLY) Updated 01/07/24 ============================================================================== D - DCI Tournament Rules ------------------------------------------------------------------------------ D.1 - Tournament Structure + Note - The rulings in this sub-section may be out of date. Refer to the + latest DCI rules for more accurate information. + 注意 - このサブ・セクションのルールは、古くなっている恐れがあります。より正確な情報については最新のDCIルールを参照してください。 D.2 - Deck Registration + Note - The rulings in this sub-section may be out of date. Refer to the + latest DCI rules for more accurate information. + 注意 - このサブ・セクションのルールは、古くなっている恐れがあります。より正確な情報については最新のDCIルールを参照してください。 D.3 - Warnings, Penalties, and Ejection + Note - The rulings in this sub-section may be out of date. Refer to the + latest DCI rules for more accurate information. + 注意 - このサブ・セクションのルールは、古くなっている恐れがあります。より正確な情報については最新のDCIルールを参照してください。 D.4 - Judges and Rulings + Note - The rulings in this sub-section may be out of date. Refer to the + latest DCI rules for more accurate information. + 注意 - このサブ・セクションのルールは、古くなっている恐れがあります。より正確な情報については最新のDCIルールを参照してください。 D.7 - Card Sleeves + Note - The rulings in this sub-section may be out of date. Refer to the + latest DCI rules for more accurate information. + 注意 - このサブ・セクションのルールは、古くなっている恐れがあります。より正確な情報については最新のDCIルールを参照してください。 D.9 - Shuffling + Note - The rulings in this sub-section may be out of date. Refer to the + latest DCI rules for more accurate information. + 注意 - このサブ・セクションのルールは、古くなっている恐れがあります。より正確な情報については最新のDCIルールを参照してください。 D.10 - Rules of Play + Note - The rulings in this sub-section may be out of date. Refer to the + latest DCI rules for more accurate information. + 注意 - このサブ・セクションのルールは、古くなっている恐れがあります。より正確な情報については最新のDCIルールを参照してください。 D.13 - Type 1 Tournament Format + Note - Apocalypse became legal on 01/07/01. + 注意 - アポカリプスは01/07/01から使用可能になりました。 D.14 - Type 1.5 Tournament Format + Note - Apocalypse became legal on 01/07/01. + 注意 - アポカリプスは01/07/01から使用可能になりました。 D.15 - Extended Tournament Format + Note - Apocalypse became legal on 01/07/01. + 注意 - アポカリプスは01/07/01から使用可能になりました。 D.16 - Standard Tournament Format + Note - Apocalypse became legal on 01/07/01. + 注意 - アポカリプスは01/07/01から使用可能になりました。 + See Rule A.4.22. For example, if you play a land while Living Lands is + E.3.裁定.4 - パーマネントが場に出た後に影響する継続的効果は、場に出たときの能力が誘発するかどうかを決める前に適用されます。ルールA.4.22を参照。例えば、《生きている大地/Living Lands》が場に出ているときに土地をプレイした場合、土地が場に出ることで誘発する能力と、クリーチャーが場に出ることで誘発する能力の両方が誘発します。[CompRules 99/04/23] G.10.Ruling.1 - + Note - A creature has "lethal damage" if it has at least as much damage on + it as it has toughness. See Rule K.10.4. + 注意 - 少なくともそのタフネス以上のダメージを受けたクリーチャーは、「致死ダメージ」を受けたものとします。ルールK.10.4を参照。 G.14.Ruling.3 - If you are asked to discard, and it does not specify how + the card to discard is chosen, then the discarding player chooses. [Mirage, Page 54] + G.14.裁定.3 - カードを捨てることを要請され、捨てるカードを選ぶ方法が特に定められていない場合、カードを捨てるプレイヤーが選択を行います。[Mirage, Page 54] G.36.3 - If a spell or ability has you skip a phase or step as a continuous effect, then the phase or step is skipped right as you would be about to + start it. This is called automatic phase (or step) skipping. [Duelist Magazine #13, Page 26, 96/10/01] For example, Necropotence + G.36.3 - 呪文や能力が継続的効果としてフェイズやステップを飛ばさせる場合、そのフェイズかステップが始まるときに、それを飛ばします。これは自動的なフェイズ(ステップ)・スキップと呼ばれます。[Duelist Magazine #13, Page 26, 96/10/01] 例えば、《ネクロポーテンス/Necropotence》は継続的効果としてドロー・ステップを飛ばすものです。[Mirage, Page 58] G.36.Ruling.1 - If a phase or step is skipped, nothing that would happen in + that phase or step happens. For example, if you skip your draw step you + do not get to draw a card. [D'Angelo 99/05/01] + G.36.Ruling.2 - Because automatic phase (or step) skipping (see Rule G.36.3) + happens right as the phase or step starts, you can spend that phase or + step as a cost (see Rule G.36.1) prior to the automatic phase (or step) + skipping effect getting a chance at it. [Mirage, Page 58] + G.36.裁定.1 - フェイズやステップが飛ばされたとき、そのフェイズやステップが起こることによって発生するものは、何も起こりません。例えば、ドロー・ステップを飛ばした場合、カードを引くことはできません。[D'Angelo 99/05/01] + G.36.裁定.2 - 自動的なフェイズ(ステップ)・スキップ(ルールG.36.3を参照)はフェイズかステップが始まるときに発生するため、その効果が発生する前に、そのフェイズやステップをコストとして支払う(ルールG.36.1を参照)ことができます。[Mirage, Page 58]